• MEDIA
  • REKLAMA
  • ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
  • „CAFÉ BOCIAN”
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • NEWSLETTER
  • ENGLISH
  • High contrast
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • KONTAKT
  • REPERTUAR
  • NA AFISZU
  • BILETY
  • AKTUALNOŚCI
  • O TEATRZE
  • ZESPÓŁ
  • PROJEKTY UE
  • TEATR BEZ BARIER
  • BIP
  • Start
  • Pozostałe

Warning: Creating default object from empty value in /visualnet/templates/teatrrozrywka/html/com_content/category/default_articles.php on line 16

Pozostałe

Finaliści 6. edycji ENTRÉE

04.09.2015

Mamy zaszczyt ogłosić listę finalistów 6.edycji Obserwatorium Artystycznego Entrée.

Czytaj dalej

"Dumrul szalony" w chorzowskim Skansenie!

28.08.2015

Historia Dumrula stanowi część „Księgi Dede Korkuta” – anonimowego eposu sprzed tysiąca lat, rozpowszechnionego wśród ludów turkijskich. Początkowo, rzecz jasna, opowieść przekazywana była ustnie; dopiero w XV wieku spisano w „Księdze” wydarzenia, sięgające czterystu lat wstecz. Legendarny bohater tureckich legend ludowych, wędrowny bard Dede Korkut, opisał w „Księdze” dzieje średniowiecznego państwa Oguzów, ich życie codzienne, walki plemienne i tajne spiski; zawarł w niej też przestrogi i przysłowia. Ocalił również od zapomnienia postać Dumrula Szalonego – wiejskiego osiłka, który zbudował most nad suchym korytem i zarówno za przejście po moście jak i ominięcie mostu pobierał myto. Pewnego dnia, na moście zjawił się Anioł Śmierci Azrail, który na rozkaz Boga zabrał duszę przechodzącego tamtędy młodzieńca. Kiedy Szalony Dumrul dowiedział się, co się stało, zaczął modlić się do Boga, aby wystąpił on przeciwko Azrailowi, ale Bogu nie spodobały się te modlitwy. Nakazał Azrailowi, by dał Dumrulowi nauczkę. Ten jednak podjął walkę z Aniołem Śmierci. I właśnie bój Dumrula z Azrailem o odbierane przez niego dusze stanowi główną treść tej orientalnej opowieści…

Czytaj dalej

ENTRÉE 6

07.05.2015

Obserwatorium Artystyczne Entrée – obserwujemy najciekawsze wydarzenia z obszaru niezależnej działalności teatralnej. Zapraszamy twórców teatru pozainstytucjonalnego, nieformalne grupy teatralne, artystów do zgłaszania wszelkich form teatralnych, performatywnych, tanecznych, muzycznych.

Czytaj dalej

Mateusz Wojtasiński

24.04.2015

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Uczęszczał do Zespołu Szkół Muzycznych im. I. J. Paderewskiego w Tarnowie, pobierał również prywatne lekcje gry na fortepianie i gitarze.
Brał udział w warsztatach:
– tańca współczesnego techniki polskiej oraz technik aktorskich w Krakowskim atelier Arsharter u pedagogów: Anity Podkowy, Tomasza Wesołowskiego, Wojciecha Terechowicza,
– technik performatywnych i aktorskich na Spielart Festival Munchen,
– technik performatywnych i aktorskich pod kierunkiem Josefa Frucka,
– technik performatywnych i aktorskich pod kierunkiem Wernera Bechtera, Scotta Lyonsa, Jadwigi Leśniak-Jankowskiej, Jana Peszka, Błażeja Peszka, Macieja Podstawnego, Waldemara Raźniaka i Jerzego Święcha.

Mateusz Wojtasiński prowadził zajęcia z polskiej techniki tańca współczesnego, z techniki aktorskiej dell’arte, arteterapi dla ludzi o wszelkich rodzajach upośledzeń umysłowych, cielesnych i psychosomatycznych. Obecnie prowadzi zajęcia aktorskie i taneczne we współpracy z Katowickim Centrum Kultury, z Ośrodkiem SORO w Katowicach, z Teatrem Polskim w Bielsku Białej i Fundacją Śląskiego Teatru Tańca.


Doświadczenie taneczne i teatralne:

– Torvald w spektaklu dyplomowy Nora w reż. Błażeja Peszka
– udział w spektaklu performatywnym w reż. Parasa Terezakisa,
– udział w spektaklu dramatycznym ARh– Rumuni w reż. Macieja Podstawnego,
– udział w spektaklu teatralnym Transdyptyk w reż. Anny Piotrowskiej,
– udział w spektaklu teatralnym Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nierozłącznie Magdalenę w chor. i reż. Jacka Łumińskiego,
– Charles i William w spektaklu dramatycznym As You Like It w reż. Briana Michaelsa,
– Admirał w musical Zorba w reż. Witolda Mazurkiewicza (Teatr Polski w Bielsku-Białej),
– Mustafa w komedii Kogut w rosole w reż. Marka Gierszała (Teatr Polski w Bielsku Białej).

W Teatrze Rozrywki gra Mustafę w komedii Kogut w rosole S. Jokica.

Czytaj dalej

Monika Polan-Zbączyniak

16.04.2015

Stepować zaczęła w wieku 16 lat. Pierwsze kroki poznała będąc członkinią katowickiego Harcerskiego Zespołu Artystycznego „Słoneczni”, w którym tańca uczył Jan Balcer. Tam też pierwszy raz stepowała na scenie. Drugim nauczycielem był Andrzej Jakubczyk – mistrz Polski w stepowaniu. Swoje umiejętności doskonaliła również na warsztatach prowadzonych przez: Mirka Spacila, Otto Koci, Ivana Bouchaina, Pascala Hulina, Ludovico Hombravella, Anulę Kołakowską, Jirinę Nowakowską, Bogusławę Niebudek oraz Pawła i Piotra Hrubeców.
W 1992 roku ukończyła instruktorski kurs kwalifikacyjny z tańca ludowego, a w 1998 roku instruktorski kurs kwalifikacyjny z tańca współczesnego. Współpracuje z Państwowym Policealnym Studium Wokalno-Baletowym w Gliwicach oraz z Gliwickim Teatrem Muzycznym.
Prowadzi zajęcia stepowania w Studio Baletowym TERPSYCHORA w Katowicach (była Prywatna Artystyczna Szkoła Baletowa) i w Miejskim Domu Kultury „Koszutka” w Katowicach, gdzie jest kierownikiem i choreografem grup stepujących „Tap Dance Katowice”, „Tap Dance Junior” i „Tap Dance Club”. Efektem pracy są nagrody i tytuły przyznawane grupom na konkursach tanecznych (m.in.: finał DANCE WORLD CUP 2014 i 2015).

Jest pomysłodawczynią i organizatorem „Święta Stepowania” – jedynej corocznej imprezy, promującej step amerykański na Śląsku i w Polsce.

W Teatrze Rozrywki prowadziła zajęcia ze stepu dla obsady musicalu Billy Elliot.

 
Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Igor Kujawski

08.04.2015

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, Wydział Aktorski we Wrocławiu. W Teatrze Polskim we Wrocławiu od 1.09.1984, w którym zagrał m.in. następujace role:

- Willi, Niemcy L. Kruczkowskiego, reż. H. Adamek, 1984
- Marek, Brudne czyny wg M. Hłaski, reż. E. Markowska, 1989
- Ławnik; Mieszkaniec Kijowa; Czekista; Uczestnik procesji; Aptekarz Dreckenkopf; Reżyser Kummel; Chasyd, Burzliwe życie Lejzorka Rojtszwańca wg I. Erenburga, reż. J. Szurmiej, 1990
- Venticelli, Amadeus P. Shaffera, reż. W. Adamczyk, 1991
- Śmigalski, Zemsta A. Fredry, reż. A. Makowiecki, 1991
- Hrabia Szarm, Operetka W. Gombrowicza, reż. K. Zaleski, 1992
- Ksiądz Józef Suryn, Matka Joanna od Aniołów wg J. Iwaszkiewicza, reż. F. Falk, 1993
- Brat Jan, Romeo i Julia W. Shakespeare'a, reż. T. Bradecki, 1994
- Herold, Kasia z Heilbronnu H. von Kleista, reż. J. Jarocki, 1994 [również realizacja TV]
- Siemion Miedwiedienko, Mewa A. Czechowa, reż. M. Fiedor, 1995
- Jimmy, Opera za trzy grosze B. Brechta i K. Weilla, reż. M. Englert, 1996
- Komendant obozu dla internowanych, Historia PRL wg Mrożka, reż. J. Jarocki, 1998 [również realizacja TV]
- Doktor Kranich, Doktor Faustus wg T. Manna, reż. Das Gemüse [G. Jarzyna], 1999
- Baron Samedi, Przygody Hucka Finna R. Kołakowskiego, reż. J. Szurmiej, 2001
- Gotfryd, Przypadek Klary D. Loher, reż. P. Miśkiewicz, 2001 [transmisja w TVP Kultura]
- Rycerz Czarny, Wesele S. Wyspiańskiego, reż. M. Grabowski, 2002
- Brat Felix, Od dziś będziemy dobrzy P. Sali, reż. Ł. Kos, EuroDrama 2002
- Połączenie nerwowe, Bajka o sercu ze strychu M. Kowalewskiego, reż. M. Kowalewski, 2004
- Sternik, Zdarzenia na brygu Banbury wg W. Gombrowicza, reż. U. Kijak, 2004
- Syn, Chiny M. Reczka, reż. K. Rekowski, 2005
- Kaska, Juliusz Cezar W. Shakespeare'a, reż. R. Brzyk, 2007
- Arnholm, Pani z morza H. Ibsena, reż. P. Chołodziński, 2010
- Ikona, Tęczowa Trybuna 2012 P. Demirskiego, reż. M. Strzępka, 2011 (Grand Prix, X Festiwal Prapremier w Bydgoszczy, 2011; nagroda za najlepsze przedstawienie i nagroda dla najlepszego zespołu aktorskiego, IV Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia w Krakowie, 2011)
- Postać, Czy pan to będzie czytał na stałe? M. Sadochy i M. Kmiecika, reż. M. Kmiecik, 2012
- Everett True; Pan Darek, Courtney Love P. Demirskiego, reż. M. Strzępka, 2012

Role w innych teatrach m.in.

- Aktor, Hamlet W. Shakespeare'a, Staatsschauspiel Dresden, reż. M. Simon, 2006 [koprodukcja z Teatrem Polskim we Wrocławiu]
- Profesor, Szajba na troopie, czyli historia pewnego nerwowego popołudnia w Pasażu Pokoyhof M. Matyszczak i M.J. Zielińskiego, Teatrakcja, reż. A. Skowrońska, 2014 w Klubokawiarni Szajba we Wrocławiu
- Role w Teatrze Telewizji m.in.
Herkules i stajnia Augiasza; Aktor; Życie Galileusza; Czarny obelisk; Kartoteka rozrzucona; Przemiana 1999.
- Role w filmach i serialach m.in. W zawieszeniu; Cienie; Konsul; Powrót wabiszczura; Życie jak poker; Fala zbrodni; Bulionerzy; Zwerbowana miłość; Głęboka woda; Głęboka woda. Sezon 2.


Jest współtwórcą Radiowego Teatru Sensacji; zajmował się również reżyserią dubbingu.

W Teatrze Rozrywki grał gościnnie w spektaklach:
– Położnice szpitala św. Zofii P. Demirskiego (Mąż 2),
– Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego (Ojciec Alfonsa / Hrabia de Pena Velez).

 

Czytaj dalej

Jubileusz teatru publicznego – konferencja

24.03.2015

Rok 2015 obchodzony jest, jako rok 250-lecia polskiego teatru publicznego. Narodził się on w 1765 r., wraz z powołaniem przez króla Stanisława Augusta Poniatowskiego Teatru Narodowego. Był to ważny moment w budowie mecenatu państwa nad powszechnie dostępną kulturą, a zarazem niepodważalne świadectwo udziału Polski w procesie kształtowania nowoczesnej, demokratycznej Europy. Dziś bezpośrednimi spadkobiercami ówczesnego Teatru Narodowego są Teatr Narodowy w Warszawie, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Narodowy Stary Teatr w Krakowie oraz sieć ponad stu teatrów – instytucji artystycznych – dotowanych obecnie ze środków publicznych.

Czytaj dalej

Warsztaty ruchowo-inscenizacyjne

19.03.2015

Z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru oraz w ramach akcji DOTKNIJ TEATRU Teatr Rozrywki we współpracy z „Fundacją rozwoju przez ruch” zaprasza na warsztaty ruchowe, połączone z tworzeniem choreografii.

Czytaj dalej

SZKOŁA TEATRU – Lekcja specjalna

19.03.2015

Lekcja warsztatowa, przygotowana na podstawie programu SZKOŁA TEATRU

Czytaj dalej

Zdzisław Ogos

14.02.2015

Inspicjent. Z teatrem związany od 15 roku życia. Mawiał, że teatr jest jego przeznaczeniem.
Zawodu inspicjenta uczył się w Teatrze Śląskim w Katowicach w latach 70. Od września 1986 r. był inspicjentem w chorzowskim Teatrze Rozrywki. Przez 32 lata prowadził niemal wszystkie największe musicale tego teatru, w niektórych spektaklach miał epizodyczne role, bywał też asystentem reżysera.
Był strażnikiem teatralnych zwyczajów i dobrych praktyk.
Chorzowski malarz, Piotr Naliwajko wielokrotnie portretował Zdzisława Ogosa, umieszczając go na dziesiątkach swoich obrazach. Namalował Go również na kurtynie teatralnej, którą wykonał dla łódzkiego Teatru Powszechnego.
Zdzisław Ogos zmarł w październiku 2018 r., po wyczerpującej chorobie, w wieku 60 lat.

Czytaj dalej
STRONY:
  • 22
  • 23
  • ...
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • ...
  • 31

SPONSORZY I PARTNERZY:
  • Deltatrans
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • RMF Maxxx
  • Fundusz Wsparcia Kultury
  • ArtPost
  • BetaMed
  • DRZAZGA CLINIC
  • Dono
  • SOLANTIS - NOWY WYMIAR PRZEDSZKOLA
  • Park Śląski
  • LEGENDIA
  • MUZEUM POLSKIEJ PIOSENKI
  • Filharmonia Śląska
  • Istne Lody Rzemieślnicze
  • Freestyle Park
  • Hotel Seven
  • Kontakt
  • Strefa TR
copyright © Teatr Rozrywki
realizacja / system biletowy
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Jak je wyłączyć?