• MEDIA
  • REKLAMA
  • ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
  • „CAFÉ BOCIAN”
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • NEWSLETTER
  • ENGLISH
  • High contrast
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • KONTAKT
  • REPERTUAR
  • NA AFISZU
  • BILETY
  • AKTUALNOŚCI
  • O TEATRZE
  • ZESPÓŁ
  • PROJEKTY UE
  • TEATR BEZ BARIER
  • BIP
  • Start
  • Pozostałe

Warning: Creating default object from empty value in /visualnet/templates/teatrrozrywka/html/com_content/category/default_articles.php on line 16

Pozostałe

Przemysław Witkowicz

03.03.2017

Absolwent Studium Wokalno-Baletowego w Gliwicach. Od 1989 roku związany z Teatrem Muzycznym w Gliwicach, a od 2017 z Teatrem Rozrywki w Chorzowie.

W 2015 roku otrzymał honorową nagrodę Prezydenta Miasta Gliwice za całokształt osiągnięć w dziedzinie upowszechniania kultury.

Role w Teatrze Rozrywki:

– Chłopiec z telegrafu w spektaklu Młody Frankenstein Mela Brooksa i Thomasa Meehana,
– Tackaberry w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera, 
– Max von Mayerling w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,
– Zastępca gubernatora, Wieśniak 2 w musicalu familijnym Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Chór kelnerów w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,
– Gracz w bilard, Taksówkarz w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena,
– Sprzedawca arbuzów w musicalu Pinokio. Il grande musical Saverio Marconiego.

Przemysław Witkowicz jest także autorem muzyki do koncertu zaduszkowego Porcelanowe sny oraz do bajki dla dzieci Serce z czekolady.

 
Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Piotr Bułka

24.02.2017

Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi.
 
Ma w dorobku wiele realizacji teatralnych, filmowych i telewizyjnych. Do najważniejszych ról teatralnych należą:
– Pan Młody w 2009 spektaklu Zoriushka, Teatr Szwalnia w Łodzi oraz na Edinburgh Fringe Festival 2009,
– Eugeniusz Dorn w Dramacie powiatowego performera wg Czechowa, dyplom PWSFTviT w Łodzi (2010),
– Sorkow w spektaklu Mistrz & Małgorzata Story wg M. Bułhakowa, Teatr Polski w Bielsku-Białej (2011),
– Tadeusz w Hotelu Nowy Świat J. Tomskiej, Teatr Polski w Bielsku-Białej (2011),
– Alesz w Opowieściach o zwyczajnym szaleństwie P. Zelenki, dyplom PWSFTviT w Łodzi (2011),
– Batman w Piaskownicy M. Walczaka, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2012),
– Młody chłopak w Miłości w Königshütte I. Villqista, Teatr Polski w Bielsku-Białej (2012),
– Lubelski, Leszek, Kogut w Korzeńcu Z. Białasa i T. Śpiewaka, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2012),
– Esteban w Tangu Piazzola, Teatr Rampa w Warszawie (2012),
– Szot w Awanturze o Basię wg K. Makuszyńskiego, Teatr Rampa w Warszawie (2013),
– Bodo w spektaklu Eugeniusz Bodo – czy ktoś mnie woła, – czy ktoś mnie woła, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2014),
– Ksiądz w Koniu, kobiecie i kanarku J. Śpiewaka, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2014),
– Kozak w spektaklu Wij. Ukraiński horror M. Gogola, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2014),
– Maurin w Najdroższym  F. Vebera, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2015),
– Ksiądz, Brat Adrian, Brat Wojciech w Sali królestwa J. Śpiewaka, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2015),
– Doradca Premiera w Karierze Romualda S. J. Czapliński, Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2015)
– Piotr w spektaklu Wiwisexia T. Jachimka, Teatr Korez w Katowicach (2016),
– Wujek Rafała w spektaklu Wujek.81. Czarna ballada R. Talarczyka (2016).
 
Spektakle były wielokrotnie nagradzane, m.in. na Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu, na Festiwalu Teatralnym „Boska komedia” w Krakowie czy na Festiwalu „Dwa Teatry” w Sopocie.
 
Aktor zagrał w kilkunastu filmach fabularnych (m.in. w Sztuce kochania w reż. Marii Sadowskiej, Miłości w mieście ogrodów w reż. Ingmara Villqista i Gwiazdach w reż. Jana Kidawy-Błońskiego) oraz kilku spektaklach teatru telewizji, m.in. Koniu, kobiecie i kanarku w reż. Remigiusza Brzyka, którzy otrzymał tytuł „najlepszego przedstawienia telewizyjnego” na Festiwalu Teatrów Polski 2016 w plebiscycie TVP Kultura.
 

Czytaj dalej

Lesław Haliński

21.02.2017

Absolwent anglistyki UAM.
Przełożył m.in. teksty Depeche Mode i Stinga oraz biografie Leonarda Cohena, Freddiego Mercury’ego i Jima Morrisona. Tłumaczył też powieści R.L. Stevensona, H.G. Wellsa i Anne Rice oraz współczesną prozę brytyjską (Alan Hollinghurst, Jane Harris) i amerykańską (T.C. Boyle). Jest autorem biografii Björk i Marka Knopflera oraz esejów poświęconych muzyce rockowej.
Jako autor przekładów musicalowych debiutował w poznańskim Teatrze Muzycznym, tłumacząc Opowieści zimowe (December Songs) Maury’ego Yestona.

Dla Teatru Rozrywki w Chorzowie przełożył Bulwar zachodzącego słońca A. L. Webbera.
 

Czytaj dalej

Magdalena Dąbrowska

21.02.2017

Projektantka mody i kostiumów teatralnych. Ukończyła studia ekonomiczne, a następnie Szkołę Charakteryzacji Teatralno-Filmowej i Szkołę Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. W 2009 otrzymała główną nagrodę mediów, wyróżnienie w kategorii premier vision i wyróżnienie od „Łódź Design 2009” w konkursie Złota Nitka.
Od wielu lat bierze udział w Międzynarodowym Konkursie Kreatorów Kapeluszy we Francji i wystawie pokonkursowej.
Od roku 2007 zaprojektowała kostiumy do wielu przedstawień teatralnych, w tym między innymi: Idiota, Burza, Zaćmienie, Starucha, Rewizor, W starych dekoracjach, Taksówka, Wariat i Zakonnica, Spacerowicz (reż I. Gorzkowski), Płatonow (A. Korytkowska-Mazur) i operowych: O Genowefie (reż. I. Gorzkowski), Hamlet (reż. I. Garcia), Carmina Burana (Izrael), Szekely Fono (Budapeszt, reż. M. Znaniecki).
W 2011 roku otrzymała główną nagrodę za najlepszy kostium do monodramu Mozart's Sister
na festiwalu United Solo w Nowym Jorku.

Dla Teatru Rozrywki zaprojektowała kostiumy do musicalu Bulwar Zachodzącego Słońca W. L. Webbera, D. Blacka i C. Hamptona.

Czytaj dalej

Marta Guśniowska

03.01.2017

Marta Guśniowska jest autorką kilkudziesięciu sztuk teatralnych dla starszych i młodszych dzieci, najchętniej grywanych w teatrach lalkowych. Studiowała filozofię, a pracę magisterską napisała na temat: „Tao baśni. Elementy filozofii taoistycznej w wybranych baśniach chińskich”. Porównywana jest do Jana Wilkowskiego czy Jeremiego Przybory. Jej bajki i baśnie są zaskakujące, dowcipnie pouczające, poetyckie i mądre, a do tego zwięzłe. To atrakcyjne zarówno dla dzieci, jak i dorosłych utwory.
 
W latach 2007-2009 pracowała w Białostockim Teatrze Lalek jako dramaturg, a kolejne trzy lata – w tym samym teatrze jako konsultant literacki.
 
NAGRODY

  • 2004: Poznań – II i III nagroda w konkursie dramaturgicznym „Tespis” za teksty „Sukno Jeremiasza” i „Królestwo za dwie korony”
  • 2005: Opole – 22. Ogólnopolski Festiwal Teatrów Lalek – wyróżnienie za tekst sztuki „Baśń o rycerzu bez konia”.
  • 2006: Poznań – Konkurs na sztukę dla dzieci i młodzieży – I nagroda za „Baśń o grającym imbryku” oraz wyróżnienie za „Krokus Pokus”
  • 2007: 13. Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej – wyróżnienie za tekst sztuki „O rycerzu Pryszczycerzu”
  • 2008: Poznań – 19. Konkurs na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży - wyróżnienie za sztukę „Kaszalot”
  • 2009: Białystok – 3. Przystanek Młodzi – Świadectwo Otwartego Umysłu za pisanie bajek dla dzieci i sztuki w Białostockim Teatrze Lalek
  • 2009: 15. Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej – wyróżnienie za tekst „O mniejszych braciszkach Św. Franciszka”
  • 2011: Warszawa – XV Festiwal Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK - wyróżnienie za sztukę „Pod-Grzybek”"
  • 2011: Opole – 25. Ogólnopolski Festiwal Teatrów Lalek – wyróżnienie za piosenkę do przedstawienia „Królewna Śnieżka” w Opolskim Teatrze Lalki i Aktora
  • 2012: Poznań – 23. Konkurs na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży – wyróżnienie za utwór „Wąż”
  • 2013: Poznań – 24. Konkurs na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży - nagroda za sztukę „Ony” i wyróżnienie za sztukę „Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i stołek”
  • 2014 Poznań – 25. Konkurs na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży – I nagroda za sztukę „A niech to Gęś kopnie” i III nagroda za sztukę „Urodziny w Nigdylandii”
  • 2015: Wałbrzych – 2. Festiwal małych Prapremier – Nagroda Prezydenta Miasta Wałbrzycha
  • 2016: Poznań – XXVII Konkurs na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży – I nagroda za sztukę „Marvin"”.

Czytaj dalej

Daniel Szwed

18.11.2016

Urodzony w 1982 roku w Opolu. Muzyk, grafik, współzałożyciel studia projektowego MOONMADNESS. bnnt.pl, moonmadness.eu

Mieszka i pracuje w Poznaniu, gdzie ukończył Akademię Sztuk Pięknych. Współtwórca grupy BNNT. Perkusista zespołu Woody Alien.

Gościnie brał udział jako muzyk w spektaklu Popołudnie fauna.

 
Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Dominika Knapik

21.10.2016

Cho­re­ografka, tan­cerka i aktorka. Absol­wentka PWST w Kra­ko­wie.
Sty­pen­dystka pre­sti­żo­wego pro­gramu Dan­ce­Web Europe, Art Sta­tions Foun­da­tion w 2007 roku, Art­sLink w 2009 (Dance New Amster­dam, NY), Mini­ster­stwa Kul­tury i Dzie­dzic­twa Naro­do­wego w 2011 roku oraz rezydencji artystycznych (m.in. Tanzhaus Dusseldorf). W 2012 roku zor­ga­ni­zo­wała i była kuratorem festi­walu „Nowy taniec w sta­rym Kra­ko­wie” oraz współ­pracowała jako kura­tor tańca z Kra­kow­skimi Remi­ni­scen­cjami Teatral­nymi.
Od 2012 wykłada na Wydziale Aktor­skim PWST w Kra­ko­wie. W 2008 roku zało­żyła wraz z Wojt­kiem Klim­czykiem kolek­tyw arty­styczny Hara­kiri Far­mers, w ramach którego zrealizowała kilkanaście interdyscyplinarnych projektów.
Regu­lar­nie współ­pra­cuje z teatrami dra­ma­tycz­nymi w Pol­sce i za gra­nicą, two­rząc cho­re­ogra­fie do spek­takli dra­ma­tycz­nych (m.in. Igi Gań­czar­czyk, Ewe­liny Mar­ci­niak, Jana Klaty, Mai Kle­czew­skiej, Radka Rych­cika, Bog­dana Hus­sa­kow­skiego, Anny Smo­lar, Anny Augu­sty­no­wicz, Pawła Łysaka). Realizuje wła­sne pro­jekty taneczne („Testa­ment Opty­mi­sty”, Teatr Łaź­nia Nowa), filmy („There”), jak rów­nież spek­takle dra­ma­tyczne („BANG BANG”, Teatr im. Ste­fana Jara­cza w Łodzi).
Laureatka licznych nagród (m.in. I nagroda w konkursie „Nowe Sytuacje” na festiwalu Malta za spektakl „keret”, główna nagroda w konkursie OFF PPA,  Nagroda Prezydenta Miasta Rzeszowa). W 2015 roku nomi­no­wana do „Pasz­portu Poli­tyki” w kate­go­rii „Teatr”.
Styl Dominiki Knapik charakteryzuje się poczuciem humoru oraz swobodnym korzystaniem z różnych dziedzin sztuki. Jego materią są codzienne gesty poddane silnej formalizacji.
W Teatrze Rozrywki wyreżyserowała Popołudnie fauna.

Foto: arch. pryw. Dominiki Knapik

http://dominikaknapik.com/pl/home/

Czytaj dalej

Łukasz Jędrzejczak

14.11.2016

Muzyk i performer związany z bydgoską sceną alternatywną skupioną wokół klubu Mózg. Na co dzień działający z zespołach T'ien Lai, Alameda 5, Berlusconi oraz Duży Jack. Z niektórymi z nich wydał kilka płyt i zagrał kilkadziesiąt koncertów w Polsce oraz za granicą. Mieszka w Bydgoszczy. Śpiewa i gra na instrumentach elektronicznych, efektach, syntezatorach oraz samplerach.

Gościnie brał udział jako muzyk w spektaklu Popołudnie fauna. 

Więcej:

https://milieulacphale.bandcamp.com

https://tienlai.bandcamp.com

https://alamedacountydeathcult.bandcamp.com

https://duzyjack.bandcamp.com

Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Karolina Mazur

14.11.2016

Kostiumograf, scenograf, absolwentka kierunku scenografii na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie oraz stypendystka na uczelni Kunsthochschule Berlin Weissensee.
Jako kostiumograf współpracowała m.in. z Pawłem Świątkiem przy spektaklach: Sen nocy letniej w Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu, Książę Niezłomny w Teatrze im. S. Jaracza w Łodzi oraz Beniowski w Teatrze Imka w Warszawie. Współpracowała też z Janem Klatą przy dwóch spektaklach: Król Edyp oraz Król Ubu w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie.
Jest autorką kostiumów do spektaklu Cynkowi chłopcy w reż. Kuby Skrzywanka, zrealizowanym w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu a także do spektaklu w reż. Dominiki Knapik Bang Bang (Teatr im. S. Jaracza w Łodzi).
Jako scenograf i kostiumograf współpracowała z niemiecką grupą „Kainkollekive” przy spektaklu Burn out city (reż. Fabian Lettow), a także z reżyserem Jackiem Bałą m.in. przy spektaklu Amadeusz w Teatrze Miejskim w Gdyni.
W roku 2015 Karolina Mazur brała udział w Międzynarodowym Spotkaniu Kostiumografów, które odbywało się w Helsinkach pod hasłem Critical Costumes; pokazywała tam swoje zrealizowane projekty kostiumów do spektaklu Król Edyp.
Karolina Mazur zajmuje się także projektowaniem mody i ubrań, swoje prace miała okazje pokazać m.in. w konkursie Re-Act Fashion w Łodzi.

W Teatrze Rozrywki zaprojektowała przestrzeń i kostiumy do spektaklu Popołudnie fauna.

Czytaj dalej

Łukasz Wojtysko

21.10.2016

Dramaturg, pisarz. Zadebiutował w 2009 roku jako autor adaptacji i dramaturg przy spektaklu Werter w reżyserii Michała Borczucha (Stary Teatr, Kraków).
Jego późniejsze spektakle to m.in. Metafizyka dwugłowego cielęcia S. I. Witkiewicza w TR Warszawa (reż. M. Borczuch) oraz Śmierć i dziewczyna E. Jelinek (reż. E. Marciniak).
Publikował opowiadania w „Lampie”, „Ha!arcie” i „Ricie Baum”. W 2016 roku napisał dramat Nie jestem już psem, który niebawem ukaże się w magazynie teatralnym „Dialog”. Pisał również dla Zachęty, Galerii Arsenał w Białymstoku oraz udzielał się jako krytyk na łamach Dwutygodnika.
Spektakl Popołudnie Fauna to jego pierwsza współpraca z Dominiką Knapik.
Foto: Barbara Wadach

Czytaj dalej
STRONY:
  • 18
  • ...
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • ...
  • 26
  • 27

SPONSORZY I PARTNERZY:
  • Deltatrans
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • RMF Maxxx
  • Fundusz Wsparcia Kultury
  • ArtPost
  • BetaMed
  • DRZAZGA CLINIC
  • Dono
  • SOLANTIS - NOWY WYMIAR PRZEDSZKOLA
  • Park Śląski
  • LEGENDIA
  • MUZEUM POLSKIEJ PIOSENKI
  • Filharmonia Śląska
  • Istne Lody Rzemieślnicze
  • Freestyle Park
  • Hotel Seven
  • Kontakt
  • Strefa TR
copyright © Teatr Rozrywki
realizacja / system biletowy
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Jak je wyłączyć?