• MEDIA
  • REKLAMA
  • ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
  • „CAFÉ BOCIAN”
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • NEWSLETTER
  • ENGLISH
  • High contrast
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • KONTAKT
  • REPERTUAR
  • NA AFISZU
  • BILETY
  • AKTUALNOŚCI
  • O TEATRZE
  • ZESPÓŁ
  • PROJEKTY UE
  • TEATR BEZ BARIER
  • BIP
  • Start
  • Pozostałe

Warning: Creating default object from empty value in /visualnet/templates/teatrrozrywka/html/com_content/category/default_articles.php on line 16

Pozostałe

Elżbieta Wacławek-Czmok

28.05.2014

Absolwentka Liceum Muzycznego na Wydziale Rytmiki w Katowicach oraz katowickiej Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego na Wydziale Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu (Wokalistyka).
Od lat koncertuje z orkiestrami rozrywkowymi i big bandami Górnego Śląska; jest także współzałożycielką własnej grupy muzycznej Softly Sound. Występowała m.in. w Filharmonii Śląskiej w Katowicach, Filharmonii Częstochowskiej oraz Filharmonii w Berlinie, w Teatrze Małym w Tychach, Teatrze Zagłębia w Sosnowcu oraz Operze Śląskiej w Bytomiu.
Jest też pedagogiem placówek oświatowych; niegdyś pracowała w charakterze nauczyciela rytmiki i gry na fortepianie, a obecnie – jako nauczyciel śpiewu estradowego.
 
Z Teatrem Rozrywki, jako członek zespołu wokalnego, związana od roku 2007. Bierze udział we wszystkich przedstawieniach musicalowych, występuje również jako solistka na koncertach sylwestrowych i rozrywkowych chorzowskiej sceny.
 
W musicalu Oliver! L. Barta otrzymała zadanie aktorskie – jako Matka Olivera oraz Kwiaciarka.
 
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA:
 
– Finalistka 4. Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego „Eurotalent – Artist Promotion” (Warszawa 2006),
– Nagroda Główna na I Śląskim Konkursie Młodych Talentów w Zawierciu za przygotowanie zespołu wokalnego i klasy śpiewu estradowego SOArt. w Tychach,
– Nagroda Specjalna za „osobowość muzyczną” na I Ogólnopolskim Festiwalu Anglojęzycznej Piosenki Filmowej SOUNDTRACK w Łomży.

Foto: Tomasz Zakrzewski

Czytaj dalej

Anna Surma

28.05.2014

Absolwentka Studium Wokalno-Baletowego w Gliwicach, Uniwersytetu Śląskiego, Wydziału Nauk o Ziemi oraz Studium Fotografii w Katowicach.

Od września 2007 roku członek zespołu wokalnego Teatru Rozrywki. Śpiewa we wszystkich przedstawieniach musicalowych, występuje w koncertach rozrywkowych i sylwestrowych Teatru, jako członek zespołu wokalnego oraz solistka. Otrzymuje również od reżyserów zadania aktorskie.

Role w Teatrze Rozrywki:

– Bilka w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,
– Anna w Przebudzeniu wiosny S. Satera i D. Sheika,
– Biały Personel oraz Dzieci generała Franco w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,
– Celesta II, Kelnerka w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,
– Anioł, Błękitny Geniusz, Maria Tores w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Inga w musicalu Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,
– Dziewczyna w zawiasach w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,
– Girlsa, jedna z Dwóch Dam w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,
– Nancy Mersh, Sylwia Gazel, Dora Sunshine w spektaklu Harold i Maude C. Higginsa,

– Patty w musicalu School of Rock A. L. Webbera.

Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Estera Sławińska-Dziurosz

28.05.2014

Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego katowickiej Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego oraz Studio Aktorskiego ART PLAY Doroty Pomykały w Katowicach. Manager kultury po studiach podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.

Z muzyką i sceną związana od czwartego roku życia! Jeszcze w szkole muzycznej II st. zasmakowała w aktorstwie, rozpoczynając współpracę z teatrem „Sonda II” oraz w tańcu (uczestniczyła w szeregu warsztatów tanecznych). Jej umiejętności wokalne pozwalają na wykonywanie repertuaru klasycznego, musicalowego oraz popowego.

 
Koncertowała wykonując partie sopranowe. Współpracowała z Filharmonią Śląską oraz Częstochowską. Zagrała również Dafne w Apollo i Dafne (wersja sceniczna kantaty, zrealizowana przez studentów i absolwentów Akademii Muzycznej) oraz Anitę w West Side Story (Akademia Muzyczna w Katowicach).
Jest współzałożycielką zespołu Teleport Magic, tworzącego muzykę w gatunku pop/acoustic/rock. W roku 2010 zainicjowała powstanie zespołu MEA, wykonującego hity polskiej i zagranicznej muzyki rozrywkowej. We wrześniu 2013 r. ukazała się debiutancka płyta grupy Teleport Magic pt. „Po drugiej stronie lustra”.
W latach 2004-2018 była członkiem zespołu wokalnego Teatru Rozrywki, a jej pierwszym przedstawieniem był KRZYK według Jacka Kaczmarskiego. Śpiewała we wszystkich muzycznych produkcjach chorzowskiej sceny, koncertach sylwestrowych i rozrywkowych, również jako solistka.
Otrzymała funkcję asystenta reżysera w spektaklach: Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a, Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego,
Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana, Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera oraz Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego.

Role w Teatrze Rozrywki:

– Janet w musicalu The Rocky Horror Show R. O’Briena (rola dyplomowa),
– Consuelo w West Side Story L. Bernsteina,
– Klara w przedstawieniu SPIN – musical D. Pashleya,
– Bilka, Chawa, Cajtl w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,
– Karolka, później Przełożona Przytułku w musicalu Oliver! L. Barta,
– Adwokat w musicalu Our House T. Firtha i Madness,
– Biskup w sukience, Zakonnica i Kobieta Ciemnogrodzka w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Pielęgniarka Starej Damy / Harriet Pawling w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,
– Rebeka w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Królewna w Kocie w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Studentka medycyny, Kasza (Świta Elżbiety Benning) w musicalu Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,
– Izabela Jagiellonka w spektaklu Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego
.

Wyreżyserowała koncert świąteczny Co za radość kolędować!, w którym śpiewa z Andrzejem Lichosytem (koncert powstał w ramach Sceny Inicjatyw Artystycznych PO GODZINACH).

W latach 2018-2021 była producentem spektakli Teatru Rozrywki:
- Zorro w reż. Jacka Bończyka,
- Nieodkryty świat w reż. Macieja Cierzniaka,
- Cabaret w reż. Jacka Bończyka,
- Hotel Westminster w reż. Jerzego Bończaka,
- Kura na plecach w reż. Zbigniewa Stryja,
- Zakonnica w przebraniu w reż. Michała Znanieckiego.

Obecnie prowadzi również własną działalność artystyczną - w zakresie produkcji wydarzeń artystycznych i koncertów (Agencja Artystyczna EST ERA) oraz szkolenia przyszłych adeptów sceny (Studio Piosenki METRO w Katowicach). 


Foto: Tomasz Zakrzewski


 

Czytaj dalej

Katarzyna Hołub

28.05.2014

Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, Wydziału Wokalno-Aktorskiego. Od września 2006 roku jest członkiem zespołu wokalnego Teatru Rozrywki i bierze udział w musicalach, koncertach oraz spektaklach.
Tytuły, w których zagrała, współpracując z innymi scenami, to m. in. Dźwięki muzyki (Gliwicki Teatr Muzyczny), The Bricklin Musical. Samochodowa fantazja (Old Timers Garage w Katowicach), Przerwana cisza – musical (Warszawska Opera Kameralna), Pretty Woman – The Musical (Teatr Variété), Rodzina Addamsów – rola Morticii Addams (Gliwicki Teatr Muzyczny).
W filmie Piąta pora roku, zagrała Dziewczynę z keyboardem. 

 
Otrzymuje od reżyserów również zadania aktorskie. Role w Teatrze Rozrywki:
– Chantal de Milo w przedstawieniu Spin – musical D. Pashleya,
– Ulla w musicalu Producenci M. Brooksa,
– Zielona Gęś w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Franceska w komedii Frank V F. Dürrenmatta,
– Alexis w musicalu Our House T. Firtha i Madness,
– Sygnał mózgu 2 w spektaklu Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,
– Yvonne / Naomi Eisen w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,
– Emina w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Katarzyna Jagiellonka w spektaklu Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego,
– Girlsa / jedna z Dwóch Dam w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,
– Pani Kobald w komedii Kura na plecach F. Apke,
– Angela w musicalu Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego,
– Demeter w musicalu Koty Andrew L. Webbera,
– Julie w musicalu Tootsie D. Yazbeka.

NAGRODY:
– Wyróżnienie dla „najlepszej aktorki drugoplanowej” w rankingu NAJ NAJ NAJ na 4. Festiwalu Teatrów Muzycznych w Gdyni (2011) za rolę Ulli w Producentach.


Foto: Artur Wacławek


Czytaj dalej

Ewa Grysko

28.05.2014

Absolwentka Studium Wokalno-Baletowego przy Gliwickim Teatrze Muzycznym, w którym pracowała po dyplomie przez jeden sezon. W Teatrze Rozrywki zadebiutowała jako członek zespołu wokalnego w Cabarecie J. Kandera i F. Ebba i od tego czasu śpiewa w niemal wszystkich spektaklach muzycznych chorzowskiej sceny.

Ewa Grysko od wielu lat otrzymuje od reżyserów również zadania aktorskie, a do najważniejszych jej ról należą:

– Diana w Ani z Zielonego Wzgórza wg L. M. Montgomery,
– Kochanka Perona w Evicie A. L. Webbera i T. Rice’a (epizod ten przyniósł jej wiele pochlebnych opinii),
– Janet w The Rocky Horror Show R. O’Briena,
– postaci w bajce Pan Plamka i jego kot A. Koecher-Hensel,
– Hudel w Skrzypku na dachu Bocka, J. Steina i S. Harnicka,
– Emma Carew w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a,
– Mleczarka w musicalu Oliver! L. Barta,
– Jurna Staruszka w Producentach M. Brooksa,
– Duch położnej sprzed wojny w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,
– Magda Goebbels i inne postaci w Gottlandzie M. Szczygła,
– Głód w Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,
– Jayne oraz członkini komisji egzaminacyjnej w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Druga kobieta odprowadzająca w musicalu Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,
– Bywalczyni Kabaretu Kit Kat w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,
– Maria Marcin z Tour w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena,
– Wrona w musicalu Pinokio. Il grande musical Saverio Marconiego,
– Lilly Chatterton w farsie Hotel Westminster R. Cooneya,
– Mrs Potter w farsie Rodzina Kerwoodów R. Cooneya,
– Królowa i Pajac Kpiarz w bajce dla dzieci Serce z czekolady.
 

Swoje umiejętności wokalne prezentuje także jako solistka we wszystkich koncertach rozrywkowych i sylwestrowych Teatru Rozrywki, równie dobrze znajdując się w utworach lirycznych, jak i pastiszowych wykonaniach przebojów popowych.

Występuje także w projekcie edukacyjnym Pierwiastki Dramatyczne Materii Curie. 
Współpracuje z katowickim Teatrem Korez, grając Michcię w kultowym już dziś Cholonku.



Foto: Artur Wacławek

Czytaj dalej

Marcin Tomaszewski

27.05.2014

Absolwent Studium Aktorskiego im. A. Sewruka w Olsztynie. Do końca 2012 roku związany zawodowo z olsztyńskim Teatrem im. S. Jaracza, w którym zagrał: Balcera / Karczmarza w Intermediach Staropolskich, Jakuba Szalimowa w Letnikach M. Gorkiego, Siewę w Udając ofiarę braci Priesniakow, Króla Alonzo / Kalibana w Burzy W. Szekspira oraz Piątego w B-Idolu J. Satanowskiego.

Uczestniczył w warsztatach jazzowych z Krystyną Prońko, wokalnych z Katarzyną Winiarską, speech level singing z Ewą Głowacką-Fierek oraz warsztatach z pantomimy z Krystianem Nehrebeckim.

W Teatrze Rozrywki zadebiutował gościnnie w musicalu Our House. Od stycznia 2013 r. był członkiem zespołu aktorskiego.

Role w Teatrze Rozrywki:
– Emo w Our House T. Firtha i Madness,
– Członek ekipy Rogera w Producentach M. Brooksa,
– Perczyk w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,
– Marszałek, Hamlet, Dziennikarz, Chińczyk w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia Podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Bankier 3 – Kappeler w Franku V F. Dürrenmatta,
– Detektyw 2 w Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,
– postaci w spektaklu Złanocki, czyli bajki dla potłuczonych J. J. Połońskiego,
– Narrator w bajce Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
–
tytułowa w spektaklu Dumrul Szalony G. Dilmena,
– Żołnierz / Alex w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,
– Tony, brat Billy'ego w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Żyd Wieczny Tułacz w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Pingwin w bajce Czarno na białym M. Guśniowskiej.

Występował również w rock-operze Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice'a, Lekcji 6 SZKOŁY TEATRU, brał też udział w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych.

Foto: Tomasz Zakrzewski
 

Czytaj dalej

Wojciech Stolorz

27.05.2014

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi (Wydział Aktorski). Jeszcze na studiach zagrał rolę Konrada oraz Maski w Wyzwoleniu S. Wyspiańskiego. Spektakl zrealizowany w Teatrze im. S. Jaracza w Łodzi zdobył ZŁOTĄ MASKĘ, jako najlepsze przedstawienie w sezonie 2008/2009. W Teatrze Nowym im. K. Dejmka w Łodzi grał Piotra w spektaklu Horror Vacui. Współpracował również z Teatrem Muzycznym w Łodzi, gdzie śpiewał w spektaklu Broadway róg Północnej.

Był jest członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki.

Poza spektaklami, brał udział w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych, a w przestawieniach Jeszcze nie pora nam spać oraz Frank V pełnił dodatkowo rolę asystenta reżysera.

W październiku 2012 r. odbyła się premiera sztuki Wariat i zakonnica S. I. Witkiewicza (Nieformalna Grupa Avis, reż. Agata Biziuk), w której Wojciech Stolorz partnerował Agnieszce Makowskiej.

Aktor grał gościnnie Maxa Detweilera w musicalu Dźwięki muzyki R. Rodgersa w Gliwickim Teatrze Muzycznym. Występował również gościnnie w musicalu ABBA Club (Teatr La Fabrique Musicale w Warszawie).

Role w Teatrze Rozrywki:
– Noe w musicalu Oliver! L. Barta,
– Tony w West Side Story L. Bernsteina,
– Fenton w spektaklu Wesołe kumoszki. Musical G. Dorana, P. Englishby'ego i R. Bolta,
– postaci w Jeszcze nie pora nam spać R. Kmity i B. Rawskiego,
– Motel Kamzoil w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,
– Doktor Wieczorek w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,
– Callum w Our House T. Firtha i Madness,
– Bulwieć w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Paul w komedii Frank V F, Dürrenmatta i P. Burkharda,
– Detektyw 1 w Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,
– Młody w bajce Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Elegancki Tata w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla
oraz postaci w Jesus Christ Superstar i Jekyll & Hyde.

Foto: Tomasz Zakrzewski

Czytaj dalej

Adam Szymura

27.05.2014

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Zadebiutował rolą Hrabiego w Panu Tadeuszu na deskach Teatru Polskiego w Bielsku-Białej. Grał dużo, głównie w repertuarze klasycznym, jako że warunki fizyczne predestynowały go przede wszystkim do ról amantów. Po trzech sezonach przeniósł się do Teatru Nowego w Zabrzu, gdzie zagrał m. in. Judasza w Żegnaj Judaszu, służących w Rewizorze i Dożywociu, Leona w Matce, Herlza w Mein Kampf, Podkolesina w Ożenku, a przede wszystkim – role w dramatach Mrożka: Edka w Tangu, XX w Emigrantach oraz Porucznika Zielińskiego w Pieszo.

Pracę w Teatrze Rozrywki rozpoczął w roku 1991 i mimo, iż jest aktorem stricte dramatycznym, szybko odnalazł się w konwencji musicalowej. Aktor śpiewa w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych Teatru Rozrywki, nie stroniąc od pastiszowych wykonań znanych przebojów. Bierze również udział w programach z cyklu „Górny Śląsk – świat najmniejszy”.

Przez kilka lat współpracował z Teatrem Kwadryga z Bielska-Białej oraz Teatrem Własnym Stanisławiak z Chorzowa; prowadził też imprezy dla dzieci niepełnosprawnych. Jest laureatem nagrody ZASP im. Leny Starke.

Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:
– Max w Cabarecie J. Kandera i F. Ebba,
– Mordcheim, a od roku 2013 – Lejzor Wolf w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,
– Herod w Pastorałce L. Schillera,
– Kierownik hotelu w Oknie na Parlament R. Cooneya,
– Rezanow w Oceanie Niespokojnym A. Rybnikowa i A. Wozniesienskiego,
– Oberżysta w Człowieku z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona,
– Doktor Weiss w Ptaśku R. Talarczyka wg W. Whartona,
– Syty w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice'a,
– Samuraj i Kapitan statku w W 80 dni dookoła świata po stu latach J. Bielunasa wg J. Verne'a,
– postaci w bajce Pan Plamka i jego kot A. Koecher-Hensel
,
– Naczelnik policji w spektaklu Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza,
– Wielebny Arthur Humphrey w o co biega? P. Kinga,
– Berlioz w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa,
– Janusz w Odjeździe F. Apkego,
– Sierżant Krupke w West Side Story L. Bernsteina,
– Franz Liebkind w Producentach M. Brooksa,
– Sir John Falstaff w spektaklu Wesołe kumoszki. Musical G. Dorana, P. Englishby'ego i R. Bolta,
– Gordon w komedii Kogut w rosole S. Jokica,
– Biały Generał w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Schlumph w komedii Frank V F. Dürrenmatta i P. Burkharda,
– Amerykanin / Lee Randolph w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,
– Urzędnik w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Pustelnik / Szejk Gomelezów w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Pustelnik w musicalu Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,
– Gangster 1 / Pracownik / Strażak Jones
w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera.

 
Foto: Tomasz Zakrzewski

Czytaj dalej

Mirosław Książek

27.05.2014

Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Debiutował na scenie Teatru Rozrywki, w spektaklu M. Kochańczyka Kraina Sto Piątej Tajemnicy.

Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:
– Józef w Cichej nocy J. Makselona,
– Filch w Operze za trzy grosze B. Brechta i K. Weilla,
– Strach na Wróble w Czarodzieju z krainy Oz H. Arlena E. Y. Harburga i J. Kane'a,
– Gaudenty w Monachomachii B. Rudnickiego wg I. Krasickiego,
– Celnik, a później Cliff w musicalu Cabaret J. Kandera i F. Ebba,
– Chwostow w Oceanie Niespokojnym A; Rybnikowa i A. Wozniesienskiego,
– Abram w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,
– Ronnie w Oknie na Parlament R. Cooneya,
– Piła w Ubu król, czyli Polacy A. Jarry'ego,
– Mikołaj Olejnikow w Tangu Oberiu.1928 Ł. Czuja,
– Proboszcz Perez w Człowieku z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona,
– Ptasiek w Ptaśku R. Talarczyka wg W. Whartona,
– postaci w Dziełach wszystkich Szekspira w nieco skróconej formie wg W. Szekspira,
– Fileas Fogg w W 80 dni dookoła świata po stu latach J. Bielunasa wg J. Verne'a,
– Ulanicki w przedstawieniu Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza,
– Clive Winton w O co biega? P. Kinga,
– Warionucha w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa,
– postaci w KRZYKU według Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka,
– Adam w Odjeździe F. Apkego,
– Glad Hand w West Side Story L. Bernsteina
– Duch Sir Simona w Canterville Ghost J. Williamsa,
– Simon Stride w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse'a,
– Santi w Przygodzie fryzjera damskiego Ł. Czuja wg E. Mendozy,
– Pan Sowerberry w musicalu Oliver! L. Barta,
– Doktor Caius w spektaklu Wesołe kumoszki. Musical G. Dorana, P. Englishby'ego i R. Bolta,
– Her Rilow, Herr Stiefel, Doktor von Brauseulver w Przebudzeniu wiosny S. Satera i D. Sheika,
– Lewis w komedii Kogut w rosole S. Lokica,
– Profesor szkoły, Dziennikarz, Chińczyk w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Przewoźnik / Charles Redmond w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,
– Duży Davey w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Kabalista w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Shelldrake w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,
– Pustelnik w spektaklu Młody Frankenstein Mela Brooksa i Thomasa Meehana,
– Don Alejandro w musicalu familijnym Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Herr Schultz, Bywalec Kabaretu Kit Kat w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,
– Pan Bonsch w komedii Kura na plecach F. Apkego,
– Policjant i Sprzedawca arbuzów w musicalu Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego,
– Gus w musicalu Koty A. L. Webbera.

Śpiewał w koncertach sylwestrowych, w których proponował widzom pastiszowe wykonania światowych przebojów rozrywkowych.
Był asystentem reżysera w spektaklu Kogut w rosole.

Ma w dorobku ciekawe doświadczenie aktorskie, związane z jedną z pierwszych w regionie scen prywatnych. Teatr Małych Form POKO, stworzony wspólnie z Bogusławą Zarębską, Renatą Spinek i Andrzejem Jakubczykiem pozostał w pamięci widzów dzięki zupełnie „nie-Rozrywkowym” spektaklom: Nienawidzę czy Abbellard i Heloiza. Wiele z atmosfery tamtych zdarzeń miało poruszające przedstawienie Ptasiek wg W. Whartona, który wespół z Robertem Talarczykiem wyreżyserował i w którym – w fascynujący sposób – zagrał tytułową rolę.

Foto: Tomasz Zakrzewski

Czytaj dalej

Andrzej Kowalczyk

27.05.2014

(20.12.1952-16.03.2021)

Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Debiutował na scenie Teatru Dramatycznego im. A. Węgierki w Białymstoku, gdzie spędził dwa sezony, grając pod okiem Jerzego Zegalskiego, swego późniejszego dyrektora w Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego w Katowicach. Kolejną sceną aktora był kielecki Teatr im. S. Żeromskiego, a następną – Teatr Śląski. Tam właśnie Andrzej Kowalczyk wziął udział w bardzo znaczących w historii tego teatru spektaklach: Popiele i diamencie (Alek), Hamlecie (Laertes), Cydzie (Paź), Amadeuszu (Obywatel Wiednia), Szewcach (jeden z Chłopców) i Szklanej menażerii (Syn).

 
Pracę w Teatrze Rozrywki rozpoczął od Evity (1994), przez kolejne lata biorąc udział we wszystkich ważniejszych przedstawieniach tej sceny. Aktor był też solistą w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych Teatru Rozrywki, równie dobrze czując się w pastiszu, jak i w lirycznej balladzie. Brał udział w programach z cyklu „Górny Śląsk – świat najmniejszy”.
 
Zagrał w filmach fabularnych: Na straży swej stać będę oraz Śmierć jak kromka chleba (obydwa w reż. K. Kutza), Hiena w reż. G. Lewandowskiego oraz Jesteś bogiem w reż. L. Dawida. Grał również w serialach: Blisko, coraz bliżej, Rodzina Kanderów oraz Święta wojna. Występował gościnnie w Gliwickim Teatrze Muzycznym, grając Szmula w spektaklu Miłość czyni cuda E. Warty-Śmietany i W. Króla.
 
Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:
– Peron w Evicie A. L. Webbera i T. Rice'a,
– Stanisław Leszczyński w Ubu Król, czyli Polacy A. Jarry'ego
– Gubernator w Oceanie Niespokojnym A. Rybnikowa i A. Wozniesienskiego,
– Książę, Doktor Samson Carasco w Człowieku z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona,
– Fantom w The Rocky Horror Show R. O'Briena,
– Piłat w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice'a,
– Malarz – pan Plamka w bajce Pan Plamka i jego kot A. Koecher-Hensel
– Pułkownik Wareda w Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza,
– Intruz w farsie O co biega? P. Kinga,
– Mikołaj Iwanowicz Rimski w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa,
– postaci w KRZYKU według Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka,
– Bart Gor w Odjeździe F. Apkego,
– Doc w West Side Story L. Bernsteina,
– Lord Canterville w Canterville Ghost J. Williamsa,
– Terapeuta w musicalu Rent J. Larsona,
– Ojciec w Terapii Jonasza J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Sir Danvers Carew w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse'a,
– Miscosillas w Przygodzie fryzjera damskiego Ł. Czuja wg E. Mendozy,
– Anthony w Na końcu tęczy P. Quiltera,
– Pan Brownlow w musicalu Oliver! L. Barta,
– Marks, Sędzia, Johann, Zarządca więzienia w Producentach M. Brooksa,
– Wielebny Evans w spektaklu Wesołe kumoszki. Musical G. Dorana, P. Englishby'ego i R. Bolta,
– Herr Gabor, Herr Zugenschlag, Ojciec Kaulbach w Przebudzeniu wiosny S. Satera i D. Sheika,
– Spencer w komedii Kogut w rosole S. Jokica,
– Menel, Barman Dave, Jesmond, Ksiądz, Sędzia w musicalu Our House T. Firtha i Madness,
– Marszałek Piłsudski, Chińczyk w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,
– Bökmann we Franku V F. Dürrenmatta i P. Burkharda,
– Król w bajce Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Przewodniczący komisji egzaminacyjnej w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Inkwizytor / Mamun / Naczelnik Cyganów w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,
– Cecil de Mille
w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera.
 
W latach 2003-2018 aktor z wielkim powodzeniem kreował postać Tewjego Mleczarza w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka.
Od lutego 2019 r. występował w Teatrze Rozrywki gościnnie.

Foto: Tomasz Zakrzewski

Czytaj dalej
STRONY:
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • ...
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49

SPONSORZY I PARTNERZY:
  • Deltatrans
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • RMF Maxxx
  • Fundusz Wsparcia Kultury
  • ArtPost
  • BetaMed
  • DRZAZGA CLINIC
  • Dono
  • SOLANTIS - NOWY WYMIAR PRZEDSZKOLA
  • Park Śląski
  • LEGENDIA
  • MUZEUM POLSKIEJ PIOSENKI
  • Filharmonia Śląska
  • Istne Lody Rzemieślnicze
  • Freestyle Park
  • Hotel Seven
  • Kontakt
  • Strefa TR
copyright © Teatr Rozrywki
realizacja / system biletowy
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Jak je wyłączyć?